Gondoltam körülnézek 1 kicsit a neten ebben témakörben hamár ez a macbook pro itt figyel lentebb és hamár körülnézek be is gyüjtöm az érdekesebbeket, legalábbis ami engem érdekel vagy érdekesnek tartom. A mai kör éppeg az utobbiba tartozik.
A luxus fogalma ugyan relatív, de vajon meghatározhatunk-e egyértelmű kritériumokat vele kapcsolatban?A luxus nem egzakt fogalom. A Larousse enciklopédia szerint a latin eredetű luxus fényűzést és pompát jelent. A köznapi beszédben pedig olyan dolgokra is utalhat, melyek egy adott személy számára anyagilag elérhetetlenek: "Ez számomra már luxus."
Nézzük példáúl az órákat. A Luxus Institut 2007-es luxus márka állapot indexe szerint az IWC a legtöbbre értékelt márka a luxus órák között.
A Vacheron Constantin a második a sorban és a Patek Philippe a harmadik.
A többi vizsgált márka alfabetikus sorrendben: Audemars Piguet, Baume and Mercier, Blancpain, Boucheron, Breguet, Breitling, Bulgari, Cartier, Chopard, Dior, Dunhill, Ebel, Franck Müller, Girard-Perregaux, Harry Winston, Hermes, Jaeger-LeCoultre, Longines, Louis Vuitton, Montblanc, Movado, Omega, Piaget, Rado, Rolex, TAG Heuer, Tiffany és a Van Cleef and Arpels.
A luxus márka állapot mutatót egy olyan reprezentatív, kimondottan jómódú amerikai minta véleménye alapján mérték fel az interneten keresztül, ahol a háztartások éves nettó bevétele 200.000 dollár és 5.000.000 dollár közé esett. Az eredményeket támasztja alá az a tény is, hogy egybeesnek a The Federal Reserve legutóbbi felmérésének tapasztalataival.
A Luxus Institut a luxus fogyasztók igényeit kutatja és információt szolgáltat az ilyen termékekkel foglalkozó cégek számára. A havonta megjelenő Wealth Report publikációi rendszeresen közlik a luxus márkák helyzetéről, a legjobb luxus üzletekről, a luxus fogyasztói véleményről, a luxus honlapok hatásvizsgálatáról szóló felmérések eredményeit.
Utolsó kommentek