A Google Year-End Zeitgeist (azaz "korszellem") 2007 leggyorsabb növekedést produkáló keresőszavait vizsgálta. Ez alapján képet kaphatunk arról, hogy az elmúlt 12 hónap során a magyar, illetve a világszerte internetezők milyen típusú információszerzéshez vették igénybe a keresőmotort, mi állt érdeklődésük középpontjában. A Google.hu-n 2007-ben a youtube, iwiw, myvip, vatera, love, emo, startlap, port, hotdog, elvira kifejezésekre kerestek rá legtöbben az előző évhez képest. Az eredmények tisztán mutatják, hogy a közösségi oldalak népszerűsége igencsak megnőtt - az, hogy nemcsak magyar ( 2. iwiw), hanem nemzetközi oldal (3. myvip) is szerepel a dobogós helyek között, annak a jele, hogy ismerőseink köre jelentős mértékben kiterjed az országhatárokon túlra is. A YouTube (1.) videó-megosztó oldal is közösségi indíttatásúnak mondható. Nagyjából ezen az elven működik a hotdog.hu is (9), csak nem nemzetközi, hanem hazai szinten.A Vatera.hu (4.) az online vásárlás révén hozza össze az embereket, míg a love (5.) kifejezés népszerűsége a tavalyihoz képest fokozódott, ami a kapcsolatépítés megnövekedett fontosságát és új módjainak terjedését tükrözheti. A magyar top10-ben szerepel még az idén nagy teret hódító emo (6.) stílus, a startlap (7.), a port.hu (8.) műsorajánló oldal, valamint az elvira (10.), vagyis az online vasúti-menetrend.
Hullámvadász-összeállítás
Mindig kell 1 kimutatás
2008.01.09. 12:24 szabópali
Szólj hozzá!
Címkék: iwiw statisztika youtube myvip hotdog port startlap elvira kimutatás
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek